Aanmelden kan telefonisch of digitaal via de contactpagina. Op het moment dat je je bij ons heeft aangemeld, zal de bureaudienst telefonisch contact met je opnemen. Nadat dit contact heeft plaatsgevonden, kom je op de wachtlijst te staan. Zodra je aan de beurt bent, wordt er vanuit het team contact met je opgenomen om een kennismakingsgesprek te plannen.

Uiteraard mag er iemand mee naar dit gesprek. Tijdens dit kennismakingsgesprek wordt de hulpvraag verder onderzocht en gekeken welke hulp er het meest passend is. Ook worden wederzijdse verwachtingen uitgesproken. Mogelijk is het nodig om andere hulp- of zorgverleners te betrekken.

Uiteraard laten we dit je altijd weten en vragen wij om jouw toestemming hiervoor. We kijken niet alleen naar waar er, in jouw ogen, verbeterpunten liggen, maar kijken ook juist naar wat er wél goed gaat.

We stellen gezamenlijk één plan op; hierin staat waar we aan gaan werken en wie wat gaat doen. Allemaal met hetzelfde doel voor ogen. Je krijgt één vaste contactpersoon. Ook als er meerdere hulp- of zorgverleners betrokken zijn. Zo zorgen we ervoor dat je niet met iedereen apart afspraken hoeft te maken en dat de hulp goed op elkaar is afgestemd.